Kam pa jutri na informativca? Na Teološko!

TEOLOŠKA FAKULTETA, GEŠTALT PEDAGOGIKA Informativni dan odpira vrata v svet izobraževanja, kjer lahko bodoči študenti odkrijejo študijske programe, ki obljubljajo ne le pridobivanje znanja, ampak tudi poglobljeno razumevanje sebe in medčloveških odnosov.



Kdo je človek in kako osmišljati svoje življenje?


Študijski program Človek in medosebni odnosi (ČMO) na Teološki fakulteti ponuja poglobljen vpogled v človekovo bit in njegovo vlogo v tkivu družbe. Program raziskuje, kako človek najde smisel in kako lahko kvalitetno vzpostavlja odnose z drugimi in z Drugim.

Zakaj izbrati študij na Teološki fakulteti?


Na Teološki fakulteti se prepletajo krščanska duhovnost in znanja s področja duševnega zdravja, s čimer študentom omogočajo celovit razvoj. Ta edinstven pristop omogoča študentom, da razvijejo globoko razumevanje sebe in sveta okrog sebe.

Pomen medosebnih odnosov in samospoznavanja


Študijski program ČMO naslavlja ključna vprašanja o naravi medosebnih odnosov in poti k samospoznavanju. Razumevanje teh temeljev omogoča gradnjo trdnih temeljev za kvalitetno življenje.


Študijski programi izpopolnjevanja na Teološki fakulteti


Raznoliki programi izpopolnjevanja na Teološki fakulteti so namenjeni tistim, ki se želijo po daljšem premoru vrniti v študijske klopi. Ponujajo priložnost za nadaljnji osebni in strokovni razvoj: Duhovno izpopolnjevanje, Geštalt pedagogika, Karitativno in humanitarno delo, Pastoralno izpopolnjevanje, Zakonska in družinska terapija, Supervizija ZDTS.

Primer iz prakse: Marjana Mihelič in Geštalt pedagogika


Marjana Mihelič, katehistinja iz Vinice, je svoje znanje in razumevanje pedagoških procesov obogatila z udeležbo na srečanju katehistinj in katehetov, kjer so se s prof. dr. Stankom Gerjoljem še podrobneje dotaknili Geštalt pedagogike. Njeno srečanje s tem pristopom ji je odprlo nove dimenzije za lastno življenje in za delo z veroučenci, kjer zdaj uspešno aplicira tudi ta na novo pridobljena spoznanja in veščine. To pričanje poudarja vrednost Geštalt pedagogike kot orodja za razvoj celostnega pristopa k vzgoji in izobraževanju. Katehistinja Marjana: "Vprašanje Kdo sem, lokacija in ime predavatelja so me predramili in potegnili sredi poletja iz cone udobja. Iti na duhovni odmik je že nekako ustaljena navada, ki jo če se le da, prakticiram. Letošnja lokacija je bila Marijin dom na Bledu, skupnost katehistinj in katehistov in naš predavatelj dr. Stanislav Gerjolj, seveda s svojo geštalt pedagogiko. Že začetek je bil obetaven. Gostoljubni sprejem pri sestrah Marije pomočnice, udobna namestitev in naša povezanost so potrjevali, da sem na pravem mestu. Geštalt pedagogika pripelje človeka do pravih odgovorov, saj obravnava osebo celostno. Biblijski liki so nam pokazali, da so bili v enakih dilemah, kot smo mi danes. Tudi oni so se našli na križiščih poti in tudi oni so včasih obupali. A vedno se je našla rešitev, ker jim je Gospod postavljal prave semaforje, jih usmerjal na prave ceste in jim dajal v roke GPS, ki so jih privedli do cilja. Enako dela z nami, zato se ne rabimo bati preizkušenj. Blizu mi je bil tudi način, kako vključiti naravo v dogajanje. Bližina in vršaci Alp so nudili zavetje na eni strani. Jutranji sprehodi ob jezeru so potolažili in pobožali na drugi. Lepota stvarstva je za dušo neprecenljiva. Cerkvica na otoku je govorila o tem, da se okrog nje vse vrti. Popoldanski sprehodi so pokazali drugi obraz. Množica različno govorečih popotnikov je pokazala iskalce vsega lepega, dobrega in resničnega, temelja, od katerega smo vsi odvisni in predstavlja našo bit, lastnosti našega Stvarnika. Nezavedno vsi iščemo to bistvo. V tej množici sem začutila božje otroštvo, čeprav nas je toliko, smo vsi otroci istega očeta, potrebni drug drugemu. Odgovor na vprašanje kdo sem, sem dobila v evangeliju. Ko je Jezus vprašal svoje učence, kdo je on za njih, jim je hkrati odgovoril, kdo so oni. Od tega odgovora je odvisna tudi moja in od vsakega identiteta. Le iz odnosa, ki ga vzpostavim z Njim, spoznavam tudi sebe. On je moj original, po njegovi sliki smo upodobljeni. Kakor je pomagal bibličnim likom, tako pomaga tudi meni, saj je isti včeraj, danes in bo vedno. Toplo priporočam duhovne odmike, ki vodijo človeka v njegovo notranjost. Biti v lepoti, biti v dobroti, biti v edinosti in v resničnem pomeni biti doma. In to je končni cilj, ki ga vsi zasledujemo.

Geštalt pedagogika in njena vloga v sodobni vzgoji


Geštalt pedagogika kot ena izmed najbolj celostnih pedagoških pristopov ponuja širok spekter metod in tehnik za delo z otroki in mladostniki. Njena aplikacija v praksi, kot jo demonstrira primer Marjane Mihelič, dokazuje njeno učinkovitost in prilagodljivost.

Kompetence pridobljene s študijem Geštalt pedagogike


Geštalt pedagogika ne le obogati pedagoški pristop, ampak prav tako omogoča razvoj široke palete kompetenc, od osebnostnih do strokovnih in svetovalnih. Te kompetence so neprecenljive v katerem koli vzgojno-izobraževalnem okolju.

Spodbuda


Obisk informativnega dne na Teološki fakulteti ni samo priložnost za spoznavanje študijskih programov, temveč je tudi vabilo k odkrivanju poti k osebni rasti in razvoju. S širokim spektrom ponujenih programov in pristopov, kot je Geštalt pedagogika, Teološka fakulteta stoji kot svetilnik v svetu izobraževanja, usmerjajoč bodoče študente k izpolnjujočim in smiselnim kariernim potem. Za www.zupnijavinica.com pripravila Tina Šikonja Hudelja.

Viri:
- Teološka fakulteta v Ljubljani - Geštalt pedagogika - Marjana Mihelič, osebni vtis iz srečanja katehistinj in katehetov
Foto: FaceBook Marjana Mihelič osebno, obdelava: CanvaPro

Komentarji