Kaj išče sodobni človek? Kaj smo odkrili preko Tik Tok objave?

Naša pozornost je bila vzbujena z nedavno Tik Tok objavo na profilu župnije Vinica, ki je v roku 30 dni dosegla največji odziv med našimi sledilci. V samo 6 urah je video prejel več kot 2000 ogledov. Čeprav ta številka ni primerljiva s svetovnimi TikTok trendi, je za nas pomenljiva, saj močno presega povprečje ogledov naših objav. Video si je ogledalo največ oseb, ki so na prehodu med "generacijo X" in "milenijci" – z rahlim nagnjenjem k več moškim osebam in več osebam iz generacije X.

To pozitivno odstopanje nam odpira vprašanja: Kaj išče sodobni človek? Kako lahko ponudimo vsebine, ki se dotaknejo duhovnih potreb in vprašanj generacij, ki so nenehno povezane prek spleta in socialnih omrežij ter jim pomagamo najti večjo povezanost s Cerkvijo?

Tik Tok je priljubljena družbena platforma, ki omogoča uporabnikom ustvarjanje in deljenje kratkih video posnetkov, pogosto opremljenih z glasbo, filtri in posebnimi učinki. Namenjen je predvsem hitri komunikaciji in zabavi, vendar je postal tudi prostor za širjenje izobraževalnih, kulturnih in duhovnih vsebin. Tik Tok omogoča ustvarjalcem, da z enostavnimi videi dosežejo široko občinstvo, še posebej mlajše generacije, ki so močno prisotne na platformi.

Omenjeni video in njegovo sporočilo

Video, ki je izzval toliko zanimanja, vsebuje svetopisemsko besedilo iz Psalma 88, 2-3: "Gospod, moj Bog, podnevi te kličem, ponoči tožim pred seboj. Naj pride k tebi moja molitev, nagni svoje uho k mojim klicem!" To globoko molitveno besedilo se dotika stisk in ranljivosti, kar je z lahkoto odzvanjalo pri občinstvu.

Poleg svetopisemskega odlomka je video opremljen z glasbo, skladbica v angleščini zveni tako: "God, you taught me to trust you. You showed me how to believe. I am not gonna doubt." V prevodu: "Bog, naučil si me zaupati ti. Pokazal si mi, kako verovati in premagati dvome s tvojim vodstvom." Ta glasbena podlaga dodaja občutek zaupanja in premagovanja dvomov – teme, ki so bistvene tudi za sodobne generacije, ki pogosto iščejo stabilnost in gotovost v svetu, ki je negotov in zmeden.


Medgeneracijske razlike, ki jih je dobro poznati

Za boljše razumevanje, poglejmo, kdo so "generacija X", "milenijci" in  generacija Z:

  • Generacija X (rojeni med 1965 in 1980) je odrasla v svetu pred digitalno revolucijo, vendar je kot odrasla morala sprejeti internet in digitalno kulturo. So generacija, ki je bila vzgojena v stabilnem, analognem svetu, a zdaj pogosto čuti pritisk hitro spreminjajoče se tehnologije.
  • Milenijci (rojeni med 1981 in 1996) so prva generacija, ki je v odraslost stopila v času interneta. Zaznamujejo jih gospodarske krize, negotovost na trgu dela in občutek, da morajo neprestano iskati lastno identiteto in stabilnost v svetu, kjer stari vzorci uspeha več ne delujejo.

  • Generacija Z (rojeni po letu 1997) je prva generacija, ki je zrasla z internetom in družbenimi omrežji kot stalnico v svojem življenju. To je generacija, ki od mladih let komunicira prek zaslonov in je izpostavljena svetovnim krizam v realnem času.


Kaj iščejo te generacije?

Opažanja naše Tik Tok objave in odzivi teh generacij nam veliko povedo o tem, kaj sodobni človek išče. Zlasti  "generacija X"  in "milenijci", ki so bili glavni gledalci videa, iščejo nekaj, kar presega površnost vsakodnevnega življenja.

Čeprav so generacije skozi zgodovino vedno hrepenele po smislu, povezanosti z Bogom, avtentičnosti in zaupanju, vsaka generacija doživlja te potrebe v svojem specifičnem kulturnem in tehnološkem kontekstu. Zato je ključno, da cerkvene vsebine prilagodimo sodobnemu jeziku in okolju, v katerem živijo mlajše generacije. Tako lahko univerzalne resnice vere dosežejo srca sodobnih iskalcev.

  • Iskanje smisla in povezanosti z Bogom
    Odziv na svetopisemski odlomek in pesem kaže, da ljudje hrepenijo po duhovni globini in povezavi z Božjim. Svetopisemska besedila, ki izražajo čustva, kot so stiska, prošnja in zaupanje v Boga, močno nagovarjajo generacijo, ki se sooča z negotovostjo in vprašanji smisla. Ljudje danes hrepenijo po pristnih duhovnih izkušnjah, kjer lahko izrazijo svoje dvome, strahove in bolečine, hkrati pa iščejo upanje in moč za premagovanje teh izzivov.

  • Avtentičnost in ranljivost
    Generacija X in milenijci, še posebej milenijci, so zelo občutljivi na avtentičnost. V svetu družbenih omrežij, kjer je vse idealizirano in površno, iščejo vsebine, ki so iskrene, ki ne skrivajo človeških težav in stisk. Svetopisemski odlomek, ki priznava stisko in kliče k Bogu, je avtentičen in resničen – to je nekaj, kar mnogi iščejo, saj se s tem lahko povežejo.

  • Zaupanje v Boga sredi dvomov
    Pesem, ki spremlja video, poudarja zaupanje v Boga tudi v času dvomov. "Bog, naučil si me zaupati ti. Pokazal si mi, kako verovati in premagati dvome s tvojim vodstvom," govori o tem, da lahko človek premaga svoje dvome z zaupanjem v Boga. To je zelo pomembno sporočilo za generacije, ki pogosto čutijo nestabilnost in zmedo glede prihodnosti. Svet se zdi preveč nepredvidljiv, zato je zaupanje v Boga odgovor, ki jim lahko ponudi stabilnost in mir.


Kaj pa sodobni svet?

Kot poznavalka spleta se zavedam, da je splet poln vsebin, ki se na različne načine borijo za pozornost ljudi. Mnogi ponudniki ne oklevajo objavljati vsebine, ki je manj kvalitetna, a močno odmeva, saj cilja na čustva in hrepenenja sodobnega človeka. Pogosto so te vsebine agresivno nastrojene proti krščanstvu ali pa napadajo temeljne civilizacijske vrednote, kot so dostojanstvo človeka, družina in vera. 


Kaj lahko katoličani ponudimo?

Zdi se, da je krščanska vsebina pogosto manj glasna ali manj opazna na socialnih omrežjih, kot bi lahko bila. Morda smo katoličani včasih preveč previdni, morda se bojimo, da vsebine, ki izražajo ljubezen, spoštovanje in resnično sočutje, ne bi našle svojega občinstva. Morda tudi zato, ker pričakujemo, da takšne vsebine preprosto nikogar ne zanimajo. Ali pa v prvi vrsti nas samih ne zanimajo dovolj?

Toda naš Tik Tok video nam je pokazal nekaj povsem nasprotnega. Svetopisemsko besedilo, ki izraža stisko in hkrati zaupa v Božjo pomoč, se je  močneje  dotaknilo ljudi. Zanimanje je bilo večje, odziv je bil globji in to nas uči, da kvalitetna krščanska vsebina še kako zanima ljudi – še posebej tista, ki nagovarja k duhovni globini in zaupanju v Boga.

Katoličani smo poklicani, da neomajno oznanjamo Kristusa vsem generacijam, tudi prek digitalnih platform. Sodobni svet potrebuje glas vere, resnice in ljubezni – in to je naša odgovornost in priložnost.


Kako naj torej oblikujemo prihodnje objave?

Ne smemo se zapirati v predsodke, da duhovne vsebine ne pritegnejo občinstva. Prav nasprotno – naše misijonsko poslanstvo nas kliče, da oznanjamo Kristusa vsem, ne glede na to, kje se nahajajo, tudi na digitalnih platformah. Ne moremo spregledati, da so naši misijonarji skozi zgodovino in še danes soočeni z neprimerno večjimi tveganji kot mi, ki lahko iz varnosti doma vstopamo v ta svet. Na digitalne platforme ne smemo gledati zviška, saj četudi gre za ozko nišo socialnih omrežij, te drobtinice prispevajo k večjemu hlebu Pravičnosti in Ljubezni, po čemer hrepenijo ljudje vseh generacij. Vabimo jih k evharistiji tudi na takšen način, saj je evharistija srce naše vere, kraj resničnega srečanja z Jezusom. Dovolimo Svetemu Duhu, da nam pomaga spregovoriti v njihovem jeziku in jih povabi v globlji odnos z Bogom.


Kaj še lahko naredimo? Predlagajte še vi, dragi bralci.

Pretočimo svetopisemske resnice v sodoben jezik. Da bomo resnično služili Bogu preko služenja tudi milenijcem in generaciji Z, moramo najprej razumeti njihove potrebe in izzive. Ko raziščemo njihove dvome in strahove, lahko svetopisemske resnice predstavimo na način, ki je zanje razumljiv in relevanten. Sočuten pogovor je ključen, kar nekaj spletnih orodij pa odličen pripomoček pri procesu analize.

Bodimo primerno glasnejši in pogumnejši - s tem navsezadnje tudi kažemo hvaležnost in svoje zaupanje v Gospoda. Kot nas uči ta izkušnja z našim videom, se ljudje odzivajo tudi na kvalitetno in spoštljivo vsebino. Ni nam treba nujno posegati po agresivnih pristopih ali polemičnih objavah, a lahko smo  glasni v veri  in  prepričljivi  v svojem spoštljivem slogu. Mimogrede, analitika prikaže, da polemične objave pritegnejo veliko ogledov, sočasno pa je manj tistih odzivov sledilcev profila, ki so vidni vsem ostalim sledilcem posameznih profilov (komentarji, všečki, delitve).

*

Ne moremo ne opaziti, da ljudje iščejo smisel, zaupanje in povezanost z Bogom. Kot katoličani imamo edinstveno priložnost, da ponudimo pristne, spoštljive in resnično duhovne vsebine, ki bodo nagovarjale hrepenenja sodobnega človeka in navsezadnje branile okope civilizacije. Če bomo sledili tem korakom, bomo del večje zgodbe – zgodbe odrešenja in Božje ljubezni, ki nagovarja vsako generacijo. In pa v slogu objave: z veseljem še povezava do urnika svetih maš v naši domači župniji - dobrodošli na srečanja z živim Jezusom. 


-----------------------------------------------------------------------------
Za www.zupnijavinica.com Tina Šikonja Hudelja.

Komentarji