4 načini, kako lahko socialni mediji vplivajo na pastoralo?



Spletni socialni mediji, kot npr. Facebook, Instagram, X (včasih Twitter), TikTok idr., spreminjajo svet, ni mogoče zanikati njihovega pomembnega vpliva na način, kako se ljudje še dodatno medsebojno povezujemo. Vsekakor s seboj prinašajo nove pasti, a spregledati pozitivne priložnosti bi bila napaka. Kaj ima s tem pastorala? Župnija Vinica, vključno z župnijo Sinji Vrh, spletne pridobitve s pridom uporablja. 


Fotografija: Računalniški tečaj za generacijo t.i. boomerjev. V ozadju deček pri spovedi na oratoriju v župniji Vinica. Naučimo se jezika mladih, da bodo mogli prejeti vrednote z življenjem prekaljenih.

1. Spletni socialni mediji lahko pomagajo doseči širši krog ljudi
Socialni mediji so izjemno močno orodje. S preko 4 milijardami aktivnih uporabnikov lahko platforme, kot so Facebook, TikTok in Instagram, pomagajo vaši pastorali doseči ljudi, ki morda oklevajo s prihodom v Cerkev, medtem pa obtičijo v manj kvalitetni ponudbi sodobnih instant rešitev proaktivnih ponudnikov odgovorov na eksistencialna vprašanja človeka. Preko socialnih medijev je omogočena  krepitev povezanosti tudi že obstoječih vernikov. Govorimo o sebini, ki je potrjeno kvalitetna in podeljena posamezniku pozitivno izgrajuje celotno družbo: od najožje verske tematike do obče koristne tematike za širši spekter družbe (o vsiljivih lobijih, škodljivemu aktivizmu, širjenje kulture smrti ...).

2. Socialni mediji lahko pomagajo angažirati dodaten del obstoječe skupnosti
Socialni mediji nudijo dodaten način za angažiranje skupnosti zunaj rednih bogoslužij. Nujna obvestila, deljenje fotografij in videoposnetkov ter odzivanje na komentarje in sporočila, vaši pastorali omogoča, da zgradi močnejši občutek povezanosti in poglobi odnos med člani. V digitalnem svetu se pastorala nadaljuje in se srečuje z ljudmi tam, kjer se že nahajajo. Proaktivni oznanjevalci teme ne oklevajo - podvizati se s strani Katoliške Cerkve ne sme biti odveč.

3. Graditi odnose z mlajšo generacijo
Mlajše generacije izjemno veliko uporabljajo socialne medije za pridobivanje informacij in vzpostavljanje stikov. Tudi njihov jezik sporazumevanja je močno zaznamovan z uporabo sodobnih sredstev. Z uporabo socialnih medijev lahko pastorala vzpostavi odnose z mlajšimi generacijami in privabi nove iskalce resnice med mladimi, ki morda sicer ne bi razmišljali o obisku cerkve. Socialni mediji omogočajo, da predstavite svoje vrednote in prepričanja na sodobnejši in za mladega človeka bolj pregleden način, kar pomaga graditi zaupanje in verodostojnost pri mladini. 

4. Dela digtalnim misjonarjem zlepa ne zmanjka
Čeprav socialni mediji ne morejo nadomestiti tradicionalnih načinov doseganja novih ljudi, in tega s tem prispevkom niti ne bi želeli doseči, vsekakor lahko služijo kot orodje približati se bratom in sestram v stiski. Nudenje podpore in virov za tiste, ki se morda spopadajo s težavami bodisi v obliki komunikacije ena na ena, vodenja skupin, deljenja tekstovno slikovnega materiala idr. Spletne objave lahko dosežejo več ljudi kot tradicionalne metode in nudijo dolgoročno prisotnost na spletu.

Spletni evangelizatorji bodo prikimali, da so naslednje trditve neprecenljive:

  • Komuniciranje s sočlovekom v realnem času ne glede na geografsko oddaljenost.
  • Ponovno vzpostavljanje stika z verniki, ki so odšli.
  • Deljenje zgodb iz življenja župnije.
  • Doseganje iskalcev odgovorov na ekzistencialna vprašanja.
  • Ohranjanje medsebojnih stikov tudi izven bogoslužja.
  • Grajenje medgeneracijskega zaupanja. 
  • Spodbujanje vključevanja vseh faranov - v izogib kupčkanju samooklicanih elit.



    Preberi še: Digitalni misijonarji za digitalne nomade.



Župnija Vinica ...

... se tovrstnih orodij poslužuje že od 2020, kar za podeželsko župnijo niti ni tako pozno. Izpostavimo zloglasni TikTok, ki v naši uporabi, če gledamo rekord, zmore le v nekaj urah ponesti veselo oznanilo med 7000 in več gledalcev, kljub temu, da imamo ta trenutek le 70 sledilcev. In sicer je šlo za vsebino družine Mravinec iz Nove Lipe, kjer na posnetku družinski oče z dvema osnovnošolskima otrokoma ob jaslicah poje slovenski božični napev. Le kdo bo rekel, da mladih religiozno izročilo prednikov ne zanima več!?!

Socialna omrežja, konkretno TikTok, so komunikacijski kanal t.i. Gen Z, generacije Z, ki je staršem, pastoralnim delavcem in drugim strokovnim delavcem pravi izziv. Prisluhnimo jim, da jih bomo lahko nagovorili v njihovem jeziku. Ali kdorkoli sprejme izziv? Lepo povabljeni k sodelovanju. Na www.zupnijavinica.com najdete kontakt župnika župnije Vinica in uredništva. Dobrodošli, četudi ste morda iz katere druge župnije.


Preberi še: Medgeneracijske razlike. Kdo so gen-Z?



V komentarjih delite svoje zgodbe uspeha in izzive! Če ste pastoralni delavec, duhovnik, redovnik, ali katehet, vas vabimo, da z nami podelite, kako uporabljate digitalna orodja v svojem poslanstvu. Vaše izkušnje, primeri dobre prakse in pa tudi zagate so dragoceni. Povejte nam, kje morebiti potrebujete podporo. Skupaj rastemo in se učimo!

Za www.zupnijavinica.com pripravila Tina Šikonja Hudelja.

Vir: splet.
Foto: Canva Pro

Komentarji