Digitalni misijonarji za digitalne nomade


Če nas Jezus kliče, naj Evangelij prinašamo tja, kjer so ljudje in če želimo doseči mlajše generacije, sočasno pa vseh ostalih generacij ne zanemariti, bi lahko nekaj več pozornosti namenili tudi spletnim socialnim omrežjem in njihovemu pomenu v župniji in širše. Namen ni, da bi medsebojne odnose zreducirali na uporabo tehnologije, temveč da bi opazili skriti zaklad, ki ga je morebiti še kako smiselno pomnožiti.  

V tem prispevku želimo predstaviti najbolj opažene objave na socialnih spletnih omrežjih župnij Vinica in Sinji Vrh (Facebook, Instagram, X ali bivši Twitter, Blogger, TikTok) in s tem izpostaviti, katera vsebina je bila mladim najbližje. Gre za uvid, da mlade še kako pritegne kvalitetna vsebina s področja medsebojnih odnosov, katoliška duhovnost, domoljubna tematika in druga tematika iz življenja Cerkve kot skupnosti. Obetavno, mar ne? Še posebej, ko opazimo, da so objavi pozornost namenile osebe, ki jih že dalj časa ne opažamo niti pri nedeljskem bogoslužju in pa ljudje, ki se sploh ne deklarirajo za vernike - v vsakomur tiči iskalec modrosti, pomagajmo ga zbezati na plano. 

Za TikTok ste gotovo že slišali! V kolikor le izredno slabe stvari, potem ste zelo verjetno govorili s kom, ki spletnih omrežij tudi sicer ne uporablja kaj dosti ali pa ima na osebni ravni bolj ali manj tehten razlog za previdnost. Na tem družbenem omrežju si pretežno generacija Z ogleduje in deli 15-sekundne zabavne videe. Kdo so t.i. generacija Z? Današnja mladina, približno starostnega razpona od 12 do 27 let. Sledijo milenijci in nato še v nekoliko nižjem odstotku dve starejši generaciji.



Preberi še: Boomerji nimate pojma! Ah, ta mladina ...

Milenijci in Gen-Z! Kdo to sploh so?


V Župniji Vinica in Sinji Vrh smo se  aplikacije TikTok lotili šele pred kratkim in imamo do sedaj le 70 sledilcev. Nikoli ne bi uganili, katera vsebina je imela le v nekaj urah vprek sedem tisoč ogledov! Družinski očka, ki z dvema osnovnošolskima otrokoma pri domačih jaslicah poje slovenski božični napev.
Po koncu našega videa se lahko samodejno predvaja drug video, ki ni naš izdelek, temveč je izbran glede na vaše pretekle izbire na spletu.
Pričujoči posnetek je narejen z navadnim mobilnim telefonom na najbolj preprost način, a ravno to deluje bolj pristno in privlačno. S tem se ne more primerjati noben profesionalen video.

Prepustimo splet drugim proaktivnim ustvarjalcem spletnih prispevkov, kateri nimajo vsi vedno zgolj pozitivnih namenov ali pa raziskujemo in delamo tudi mi naprej? Z nami ali brez bodo podobne aplikacije vseeno obstajale, lahko pa jih obogatimo in se hkrati učimo jezika ljudi, ki jih tam srečujemo. Mimogrede, ob zaključku Teološkega simpozija 2024 se je nadškof Zore spraševal ravno o tem, kako pristopiti h generaciji, katere jezika pastoralni delavci večinoma ne poznajo in kako tem mladim ustrezno predstaviti Kristusa.


Preberi še: Kako mlade zapeljuje digitalni salafizem

Katere vrednote, ki smo jih lansirali v splet so še prepoznali in potrdili naši digitalni nomadi? Pritegnile so jih inspiracije tipa #NajinOdnos in #DuhovnostZakoncev, ki jih pripravimo v uredništvu ter odlomki dnevne Božje besede, ki večino dni v tednu zaokroži po spletu že zarana tudi z našo pomočjo (www.zupnijavinica.com). Svetopisemski odlomki so z animacijami izpostavljeni kot katoliški; in sicer s simboliko Najsvetejšega.

   

   

Postani naš soustvarjalec vsebine in pridobi:
- Osebno izpolnitev: Ustvarjanje vsebine, ki odraža tvoje vrednote in prepričanja, ti bo prineslo globok občutek osebnega zadovoljstva.
- Pozitiven vpliv: Imaš priložnost pozitivno vplivati na življenja ljudi, nuditi jim inspiracijo, tolažbo in morda celo smernice za reševanje osebnih izzivov.
- Občutek skupnosti: Pridruži se skupnosti vernih somišljenikov in gradite skupaj prostor za podporo, izmenjavo idej in spodbudo.
- Osebna in duhovna rast: S soustvarjanjem vsebine se boš učil, razvijal in poglabljal domača učenja ter krepil komunikacijske veščine.
Pridruži se nam in soustvarjaj vsebino, ki resnično odmeva in prispeva k pozitivni spremembi. Kako lahko sodelujejo osebe, ki jim je uporaba tehnologije tuja? Lahko delijo svoje zgodbe, pričevanja, modrosti in izkušnje, ki jih nato drugi preoblikujejo v digitalno vsebino. Njihove življenjske zgodbe in duhovne izkušnje so lahko dragocen vir navdiha za spletne vsebine.

Preberi še: 4 načini, kako lahko socialni mediji vplivajo na pastoralo

Lahko prispevajo fotografije dogodkov iz domače župnije, romanj, narave ali verskih simbolov, ki se lahko uporabijo za obogatitev spletnih objav. Če so vešči pisanja, lahko prispevajo članke, razmišljanja ali molitve, ki se jih lahko nato objavi na spletu. Lahko nudijo molitveno podporo za uspeh in pozitiven vpliv vseh prizadevanj za dobro. Verovanje v moč molitve je temeljno tudi danes.



Po koncu našega videa se lahko samodejno predvaja drug video, ki ni naš izdelek, temveč je izbran glede na vaše pretekle izbire na spletu.

Vključevanje v digitalni svet omogoča župnijam, ...
... da dosežejo širše občinstvo, vključno z mladimi in tistimi zunaj cerkvenih krogov, s pristno vsebino, ki odmeva. Sodelovanje vseh generacij, tudi tistih manj veščih tehnologije, obogati sporočilo s pristnimi zgodbami in izkušnjami. Vsak prispevek je dragocen za širjenje evangelija in krepitev skupnosti, tako na spletu kot izven njega. Dobrodošli k sodelovanju - kontaktne podatke najdete na www.zupnijavnica.com.


Za www.zupnijavinica.com Tina Šikonja Hudelja.
Prispevek ni lektoriran.

Viri:
- Indigitous.org
- Družina.si

Foto: Canva Pro


 

Komentarji